Tanulmányok id. Ábrányi Kornélról
Békéssy Lili Veronika: „...hazánkfia, becses lapotok pártfogását kéri.” id. Ábrányi Kornél kapcsolati hálózata
Bukáné Kaskötő Marietta: „Az egyházi és a magyar zene”. id. Ábrányi Kornél 19. századi egyházzene-történeti korrajza
Grosz Sára Aksza: Álnévtől hírnévig. Dupin Amantine vs Katona Clementine
Gusztin Rudolf: „Életem s csekély munkaerőm javát vette igénybe.” id. Ábrányi Kornél és a magyarországi dalármozgalom kapcsolata
Horváth Pál: „Intendáns vagy bérlő?” A magyar nyelvű operajátszás ügye a 19. században
Illés Szabolcs: A Teremtéstől Krisztusig: Haydn oratóriumai Ábrányi és Liszt korában. Az első hazai „régizenei” koncertek
Kaczmarczyk Adrienne: Liszt, Ábrányi és a magyar nemzeti stílus: cigány skála, magyar skála
Kim Katalin: „A döntő szó úgy is mindig és mindenben az idő jogához tartozik.” id. Ábrányi Kornél és a magyar zenetörténetírás
Murvai-Bőke Gabriella: „A magyar művészet töretlen lelkű apostola”. id. Ábrányi Kornél emlékezete a 20. század elején
Papp Ágnes: A régi magyar zene krónikásai: Ábrányi Kornél, Legánÿ Dezső
Simény Beáta: A magyar zenekritika-érem két oldala: id. Ábrányi Kornél és Brassai Sámuel
Szőnyiné Szerző Katalin: Égi és földi csillagok erőterében. Ábrányi Kornél Liszt-portréja 1873-ból
Tóth Emese: „General Bumbum.” A Borsszem Jankó Ábrányi-portréja
V. Szűcs Imola: id. Ábrányi Kornél népzene felfogása. A népzene jelentősége id. Ábrányi Kornél A magyar zene a XIX. században c. művében
Vizinger Zsolt: Komponálás tetszetős modorban. id. Ábrányi Kornél zeneművei