Tanulmányok id. Ábrányi Kornélról

Békéssy Lili Veronika: „...hazánkfia, becses lapotok pártfogását kéri.” id. Ábrányi Kornél kapcsolati hálózata

Bukáné Kaskötő Marietta: „Az egyházi és a magyar zene”. id. Ábrányi Kornél 19. századi egyházzene-történeti korrajza

Grosz Sára Aksza: Álnévtől hírnévig. Dupin Amantine vs Katona Clementine

Gusztin Rudolf: „Életem s csekély munkaerőm javát vette igénybe.” id. Ábrányi Kornél és a magyarországi dalármozgalom kapcsolata

Horváth Pál: „Intendáns vagy bérlő?” A magyar nyelvű operajátszás ügye a 19. században

Illés Szabolcs: A Teremtéstől Krisztusig: Haydn oratóriumai Ábrányi és Liszt korában. Az első hazai „régizenei” koncertek

Kaczmarczyk Adrienne: Liszt, Ábrányi és a magyar nemzeti stílus: cigány skála, magyar skála

Kim Katalin: „A döntő szó úgy is mindig és mindenben az idő jogához tartozik.” id. Ábrányi Kornél és a magyar zenetörténetírás

Murvai-Bőke Gabriella: „A magyar művészet töretlen lelkű apostola”. id. Ábrányi Kornél emlékezete a 20. század elején

Papp Ágnes: A régi magyar zene krónikásai: Ábrányi Kornél, Legánÿ Dezső

Simény Beáta: A magyar zenekritika-érem két oldala: id. Ábrányi Kornél és Brassai Sámuel

Szőnyiné Szerző Katalin: Égi és földi csillagok erőterében. Ábrányi Kornél Liszt-portréja 1873-ból

Tóth Emese: „General Bumbum.” A Borsszem Jankó Ábrányi-portréja

V. Szűcs Imola: id. Ábrányi Kornél népzene felfogása. A népzene jelentősége id. Ábrányi Kornél A magyar zene a XIX. században c. művében

Vizinger Zsolt: Komponálás tetszetős modorban. id. Ábrányi Kornél zeneművei