Hírek, események |
|
LIGETI-LABIRINTUS – Kiállítás Ligeti György születésének századik évfordulóján BTK Zenetudományi Intézet, 2023. április 13. csütörtök, 16:00 1014 Budapest, Táncsics Mihály utca 7. |
A BTK Zenetudományi Intézet és a Paul Sacher Alapítvány tisztelettel meghívja Önt és hozzátartozóját 2023. április 13-án, csütörtökön 16 órára a BTK Zenetudományi Intézet székházába (1014 Budapest, Táncsics Mihály u. 7.) a Ligeti György születésének századik évfordulója alkalmából a Zenetörténeti Múzeumban rendezett kiállítás megnyitójára.
A megjelenteket üdvözli:
Richter Pál, a BTK Zenetudományi Intézet igazgatója
Florian Besthorn, a Paul Sacher Alapítvány igazgatója
A kiállítást megnyitja:
Rácz Zoltán, Kossuth-díjas ütőhangszeres művész
Tárlatvezetést tartanak:
Dalos Anna, Kerékfy Márton és Heidy Zimmermann kurátorok
Elhangzik:
Ligeti György: Hat bagatell fúvósötösre, I., III., VI. tétel (1953), előadja a Crosswind Quintett
Ligeti György: Szólószonáta gordonkára (1948/1953), előadja Zétényi Tamás
A kiállítás megrendezését támogatta:
Eötvös Loránd Kutatási Hálózat
Nemzeti Kulturális Alap
Magyar Művészeti Akadémia
A meghívó letölthető ezen a linken.
LIGETI-LABYRINTH – Eine Ausstellung zum 100. Geburtstag von György Ligeti
Das Institut für Musikwissenschaft RCH und die Paul Sacher Stiftungladen Sie und Ihre Begleitung herzlich zur Eröffnung ihrer Ausstellungzum 100. Geburtstag György Ligetis im Musikhistorischen Museum ein.
Wann: 13. April 2023, 16 Uhr
Wo: Institut für Musikwissenschaft RCH, 1014 Budapest, Táncsics Mihály utca 7
Grussworte:
Pál Richter, Direktor des Instituts für Musikwissenschaft RCH
Florian Besthorn, Direktor der Paul Sacher Stiftung Basel
Eröffnungsansprache:
Zoltán Rácz, Perkussionskünstler und Träger des Kossuth-Preises
Führung mit den Kuratoren Anna Dalos, Márton Kerékfy und Heidy Zimmermann
György Ligeti, Sechs Bagatellen für Bläserquintett, Satz 1, 3 und 6, gespielt von Crosswind Quintett
György Ligeti, Sonate für Violoncello solo (1948/1953), gespieltvon Tamás Zétényi
Die Ausstellung wurde unterstützt durch das Eötvös Loránd Research Network, die Ungarische Akademie der Künste und den Nationalen Kulturfonds von Ungarn.