Hírek, események |
|
|
Tallián Tibor: „Pest (die unmusikalischste Stadt)” Wagner Richárd a magyar fővárosban |
|
Kappanyos András: A fordítók odüsszeiája - James Joyce Ulyssesének új magyar kiadásáról |
|
Loch Gergely: Mi van a hullámhegyen túl? Bruckner lassú tételei egy formatani reformkísérlet megvilágításában |
|
Brauer-Benke József: A magyar citeratípusok történeti-tipológiai elemzése |
|
Sipos János: Mit tenne a népzenekutató Bartók Béla ma? Egy nagyszabású keleti népzenei gyűjtőmunka folytatása |
|
Kiss Gábor - Jan Koláček: A liturgikus ének internetes eszköztárai - a készülő Gradualia honlap bemutatása |
|
Ignácz Ádám: Zeneszerző a színpadon. A művész ábrázolásának problémája Alekszandr Szrjabin, Arnold Schönberg és Hans Pfitzner művészoperáiban |
|
Czagány Zsuzsa: Magyarországi cantus planus az egyetemes zenetörténetben: célok, módszerek, távlatok a 21. század elején |
|
Dalos Anna: Az MTA BTK Zenetudományi Intézet új Lendület-kutatócsoportjáról. A 20-21. Századi Magyar Zenei Archívum és Kutatócsoport bemutatkozása |
|
Bozó Péter: Párizsi élet Pest-Budán - Offenbach a magyar fővárosban, 1859-1900 |
|
Táborszky Györgyi: Az eddig elhanyagolt repertoár vizsgálata - szekvenciák az osztrák bencés kolostorokban |
|
Karácsony Zoltán: "Figurás szemben" - A kalotaszegi legényes kettes előadásmódjáról |
|
Kurczné Szaszovszky Ágnes: A veszprémi pontifikále templomszentelési ordója |
|
Kerékfy Márton: Ligeti György 1949/50-es népzenei tanulmányútja |
|
Tari Lujza: Egy ismeretlen magyar népzenegyűjtés a berlini Phonogramm-Archivban (1935, 1937) |
|
Felföldi László: A forráskiadás aktuális feladatai és problémái a néptánckutatásban |
|
Dóka Krisztina: A „magyar néptánc” és a népi tánckultúra a 20. század első felében |
|
Büky Virág: Adalékok Bartók és a cigányság kapcsolatához |
|
Rákai Zsuzsa: Történelem és fikció, tartalom kontra funkció |
Baranyi Anna: Jelmez- és díszlettervek Erkel Ferenc Brankovics György című operájának 1874-es ősbemutatójához és 1889-es felújításához Bartók terem, 2011. március 24. csütörtök, 10 óra |
Tamás Ildikó: „Kevés szó van benne kidalolva” A lapp folklórszövegek kutatásának módszertani kérdései Bartók terem, 2011. február 17. csütörtök, 10 óra |
Dalos Anna: A „Harmincasok” és az új zenei fordulat (1957–1968) Bartók terem, 2011. január 13. csütörtök, 10 óra |
|
Csépe Valéria (MTA PI): A velünk született zene |
Richter Pál: A magyarországi pálosok zeneélete és zenéje a 18. században Bartók terem, 2010. március 25. csütörtök, 15 óra |
Németh István: A népzenei hangarchívum 1969-2009 Bartók terem, 2010. január 28. csütörtök, 10 óra |
Ferenczi Ilona: A graduálkutatás mai állása - Tervezet a XVI-XVII. századi magyar nyelvű antifónák kiadásához Bartók terem, 2009. december 17. csütörtök, 10 óra |
Baranyi Anna - Mikusi Balázs: Joseph Haydn és Magyarország – bicentenáriumi emlékkiállítás (tárlatvezetés) Bartók terem, 2009. november 19. csütörtök, 10 óra |
|
Rudasné Bajcsay Márta: Kötetlen műfaj kötöttségei egy gyimesi siratóban |
|
Dobszay László: Mi is az a CAO-ECE? |
|
Dalos Anna: Úton a neoavantgárd felé – Jeney Zoltán, Sáry László és Vidovszky László tanulóévei |
Halász Péter: A rejtélyes Quartbuch – Egy 18. századi kottajegyzékről Bartók terem, 2009. március 26. csütörtök, 10 óra |
Kusz Veronika: „A wayfaring stranger” – Dohnányi Amerikai rapszódiája Bartók terem, 2009. február 12. csütörtök, 10 óra |
Lázár Katalin: Javaslat a Zenetudományi Intézet játékgyűjteményének közzétételére Bartók terem, 2009. január 22. csütörtök, 10 óra |