A BTK Zenetudományi Intézet székháza 2022. november 1. és 2023. március 31. között technikai okok miatt zárva tart. Az Intézet munkatársai csak emailen érhetők el. Kérjük szíves megértésüket!

 

A zárás csak az Intézetre vonatkozik, a Zenetörténeti Múzeum továbbra is nyitva tart, hétfő kivételével naponta 10–16 óra között!

A magyar populáris zene története(i): források – módszerek – perspektívák (2019. március 21–22.)

 

A konferencia meghívója, részletes programja

A konferencián elhangzott előadások szövegei

Március 21.

Szemere Anna: A múltat végképp elfeledni? Emlékezet és nosztalgia a hazai populáris zene átdolgozásokban

A tanulmány teljes szövege  • Magyar nyelvű absztrakt • Angol nyelvű absztrakt

Ignácz Ádám: A feldolgozások helye az ötvenes-hatvanas évek magyar populáris zenéjében
A tanulmány teljes szövege  • Magyar nyelvű absztrakt • Angol nyelvű absztrakt

Havasréti József: Megjegyzések a magyar pop-rock kulturális emlékezetéhez
A tanulmány teljes szövege  • Magyar nyelvű absztrakt • Angol nyelvű absztrakt

Riskó Kata: A cigányzenekartól a nép zenekarig
A tanulmány teljes szövege  • Magyar nyelvű absztrakt • Angol nyelvű absztrakt

György Eszter: Kié a cigányzene? Az autentikus roma zene magyarországi öröksége
A tanulmány teljes szövege  • Magyar nyelvű absztrakt • Angol nyelvű absztrakt

Mary N. Taylor: A táncház közösségi terei az 1970-es és 1980-as években – a jelen perspektívájából
A tanulmány teljes szövege  • Magyar nyelvű absztrakt • Angol nyelvű absztrakt

Loch Gergely: A Kodelkáné énekel, avagy kicsoda az a dizőz?
A tanulmány teljes szövege  • Magyar nyelvű absztrakt • Angol nyelvű absztrakt

Molnár Dániel: Medveczky Ilona bugyija mint történeti forrás? A zenés színházi műfajok és játszóhelyek kutatásának problémái Magyarországon
A tanulmány teljes szövege  • Magyar nyelvű absztrakt • Angol nyelvű absztrakt

Március 22.

Heltai Gyöngyi: Transznacionális hatások a Fővárosi Operettszínház korai korszakában (1921–1926)
A tanulmány teljes szövege  • Magyar nyelvű absztrakt • Angol nyelvű absztrakt

Kékesi Kun Árpád: Az operett militarizálása. A Fővárosi Operettszínház 1950-es Szabad szél-bemutatójáról
A tanulmány teljes szövege  • Magyar nyelvű absztrakt • Angol nyelvű absztrakt

Jákfalvi Magdolna: A színháztörténet hulladéka. A Két szerelem című bányászoperett (1954)
A tanulmány teljes szövege  • Magyar nyelvű absztrakt • Angol nyelvű absztrakt

Zipernovszky Kornél: Félbemaradt karrierek és mítoszok a korai magyar jazz történetében
A tanulmány teljes szövege  • Magyar nyelvű absztrakt • Angol nyelvű absztrakt

Havas Ádám: A szabad improvizációs zene és a free jazz reprezentációja a Jazz Studium folyóiratban (1979–1990). Adalékok a jazz-zenei mező társadalmi genealógiájához

A tanulmány teljes szövege  • Magyar nyelvű absztrakt • Angol nyelvű absztrakt

Horváth Zsolt: Mi a pol-beat? Protest songok az alulról szerveződés és a pártállami ellenőrzés között
A tanulmány teljes szövege  • Magyar nyelvű absztrakt • Angol nyelvű absztrakt

Varga Luca: „Tánczenénk ha gyors, ha lassú, számukra csak fület bántó zaj”. A kultúrairányítás és rockzene viszonya zenés színházi vonatkozásban (1959-1976)
A tanulmány teljes szövege  • Magyar nyelvű absztrakt • Angol nyelvű absztrakt

Szőnyei Tamás: „Szignalizálunk”. Állambiztonsági beavatkozás a zenei életbe

A tanulmány teljes szövege  • Magyar nyelvű absztrakt • Angol nyelvű absztrakt

Radnai Dániel: Kísérletek az ifjúsági kultúra esztétizálására. Az 1970-es évek magyar koncepció-albumai

A tanulmány teljes szövege  • Magyar nyelvű absztrakt • Angol nyelvű absztrakt