A BTK Zenetudományi Intézet székháza 2022. november 1. és 2023. március 31. között technikai okok miatt zárva tart. Az Intézet munkatársai csak emailen érhetők el. Kérjük szíves megértésüket!

 

A zárás csak az Intézetre vonatkozik, a Zenetörténeti Múzeum továbbra is nyitva tart, hétfő kivételével naponta 10–16 óra között!

A National Master in International Context  – International Musicological Conference on the 50th Anniversary of Zoltán Kodály's Death (8–10 December 2017)

 

A konferencia meghívója, részletes programja

 

A konferencián elhangzott előadások szövegei

 

December 8.

Richard Taruskin: Kodály’s Pitiful Lament, and Mine – Keynote Speech
A tanulmány teljes szövege  • Magyar nyelvű absztrakt • Angol nyelvű absztrakt

Péter Laki: One Person’s Center, Another’s Periphery: Some Thoughts on the International Reception of Zoltán Kodály’s Music
A tanulmány teljes szövege  • Magyar nyelvű absztrakt • Angol nyelvű absztrakt

Teresa Cascudo: National (with a French Accent), Modern (with a Spanish Soul)...? Some Thoughts on the Reception of Manuel de Falla’s Musical Answers to a False Dilemma
A tanulmány teljes szövege  • Magyar nyelvű absztrakt • Angol nyelvű absztrakt

Michael Fjeldsøe: The Leipzig Model and its Consequences: Niels W. Gade and Carl Nielsen as European National Composers
A tanulmány teljes szövege  • Magyar nyelvű absztrakt • Angol nyelvű absztrakt

Ádám Ignácz–András Ránki: Zoltán Kodály and the Hungarian Revolutions of 1918/1919
A tanulmány teljes szövege  • Magyar nyelvű absztrakt • Angol nyelvű absztrakt

Takushi Matsui: Hungarianizing the Postwar Sovietization: Hungarian State Folk Ensemble and Kodály’s Couple Dance of Kálló
A tanulmány teljes szövege  • Magyar nyelvű absztrakt • Angol nyelvű absztrakt

Lóránt Péteri: Zoltán Kodály, János Kádár and Paternalistic Thought
A tanulmány teljes szövege  • Magyar nyelvű absztrakt • Angol nyelvű absztrakt

Thomas Kabisch: Kodály’s Works for Piano. Remarks on Technical Features and Historical Contexts
A tanulmány teljes szövege  • Magyar nyelvű absztrakt • Angol nyelvű absztrakt

Katalin Komlós: „Il pleure dans mon cœur”: Verlaine, Debussy, Kodály
A tanulmány teljes szövege  • Magyar nyelvű absztrakt • Angol nyelvű absztrakt

Anna Dalos: Kodály’s Dances
A tanulmány teljes szövege  • Magyar nyelvű absztrakt • Angol nyelvű absztrakt

Klaus Aringer: “Baroque Costume”? Zoltán Kodály and the Idea of the “Concerto for Orchestra”
A tanulmány teljes szövege  • Magyar nyelvű absztrakt • Angol nyelvű absztrakt

December 9.

Ronit Seter: The Hungarian Roots of Israelism in Music: The Influence of Kodály and Bartók on Pártos and Hajdu
A tanulmány teljes szövege  • Magyar nyelvű absztrakt • Angol nyelvű absztrakt

Katarina Tomašević: “Barbarogenius” from Medjimurje: Josip Slavenski, One Successful Student of Zoltán Kodály
A tanulmány teljes szövege  • Magyar nyelvű absztrakt • Angol nyelvű absztrakt

Balázs Mikusi: “A White Crow”: New Light on Sándor Veress’s Early Career (1926–1940)
A tanulmány teljes szövege  • Magyar nyelvű absztrakt • Angol nyelvű absztrakt

David Vondráček: Dialogues: The Solo Sonatas for Violoncello by Zoltán Kodály, György Ligeti and Sándor Veress
A tanulmány teljes szövege  • Magyar nyelvű absztrakt • Angol nyelvű absztrakt

Magdalini Kalopana: Τhe Center of the Universe or the Universe of Center? Dēmētrēs Dragatakēs (1914–2001): A Symbiosis Paradigm of Inter-Nationalism
A tanulmány teljes szövege  • Magyar nyelvű absztrakt • Angol nyelvű absztrakt

Iurii Chekan: Zoltán Kodály and Stanislaw Liudkevych
A tanulmány teljes szövege  • Magyar nyelvű absztrakt • Angol nyelvű absztrakt

Jānis Kudiņš: A National Master – Symbolic Monument or Factor of Outstanding Personality in Long Term? Jāzeps Vītols’ Creative Work’s Impact in the Latvian Music History
A tanulmány teljes szövege  • Magyar nyelvű absztrakt • Angol nyelvű absztrakt

Vladimír Zvara: “He Has Lifted the Iron Curtain.” Reflexions about Ján Cikker’s Literaturopern and their Reception
A tanulmány teljes szövege  • Magyar nyelvű absztrakt • Angol nyelvű absztrakt

Valentina Sandu-Dediu: George Enescu, Posthumously Reviewed
A tanulmány teljes szövege  • Magyar nyelvű absztrakt • Angol nyelvű absztrakt

Renata Suchowiejko: Between Nationalism and Cosmopolitanism: Karol Szymanowski’s Musical Presence in Interwar Paris
A tanulmány teljes szövege  • Magyar nyelvű absztrakt • Angol nyelvű absztrakt

Marina Frolova-Walker: A “Realist” Composer in the USA: The Curious Case of Norman Cazden
A tanulmány teljes szövege  • Magyar nyelvű absztrakt • Angol nyelvű absztrakt

Veronika Kusz: “Both of You Are So Easy, Healthy Creatures: Both You and Ernő”: Kodály, Emma, Dohnányi
A tanulmány teljes szövege  • Magyar nyelvű absztrakt • Angol nyelvű absztrakt

Mihály Ittzés: Two Village Scenes on Stage from the 1930s – Kodály: Spinning Room and Szymanowski: Harnasie
A tanulmány teljes szövege  • Magyar nyelvű absztrakt • Angol nyelvű absztrakt

Éva Kelemen: “...a Deeply Poetical Piece...” The Works of Zoltán Kodály in Ernő Dohnányi’s interpretation
A tanulmány teljes szövege  • Magyar nyelvű absztrakt • Angol nyelvű absztrakt

László Vikárius: Bartók and Kodály: Composers of 20th-Century Hungarian “Lyrical Ballads”?
A tanulmány teljes szövege  • Magyar nyelvű absztrakt • Angol nyelvű absztrakt

December 10.

Svanibor Pettan: Contextualizing Zoltán Kodály’s Legacy in IFMC and ICTM
A tanulmány teljes szövege  • Magyar nyelvű absztrakt • Angol nyelvű absztrakt

Ulrich Morgenstern: Zoltán Kodály and the History of Ideas in European Folk Music Research and Ethnomusicology
A tanulmány teljes szövege  • Magyar nyelvű absztrakt • Angol nyelvű absztrakt

Sergio de la Ossa: Analysis and Systematization of Galician Folksongs. The Contribution of the Hungarian System
A tanulmány teljes szövege  • Magyar nyelvű absztrakt • Angol nyelvű absztrakt

Zoltán Gergely: The Activity of Folk Music Researchers in Kolozsvár/Cluj in the Spirit of the Teaching of Kodály
A tanulmány teljes szövege  • Magyar nyelvű absztrakt • Angol nyelvű absztrakt

Ewa Dahlig-Turek: Electronic Database of Polish Folksong as a Repository for the Kodály Method
A tanulmány teljes szövege  • Magyar nyelvű absztrakt • Angol nyelvű absztrakt

Elena Maria Șorban: Perspectives on Traditional Religious Song Research in Transylvania
A tanulmány teljes szövege  • Magyar nyelvű absztrakt • Angol nyelvű absztrakt

Jelena Jovanović: Approaches to Formal Analyses of Folk Songs and to Musical Pedagogy Given by Serbian Ethnomusicologists
A tanulmány teljes szövege  • Magyar nyelvű absztrakt • Angol nyelvű absztrakt

Tina K. Ramnarine: Kodály, Kalevala Songs and 20th-Century Violin Pedagogy
A tanulmány teljes szövege  • Magyar nyelvű absztrakt • Angol nyelvű absztrakt

Ardian Ahmedaja: Social Context and Musical Content: The Invention of a Male Repertory from a Female One in North-Western Macedonia
A tanulmány teljes szövege  • Magyar nyelvű absztrakt • Angol nyelvű absztrakt

Olga Szalay: “Three Roads Ahead of Me”. The Young Kodály at Crossroads
A tanulmány teljes szövege  • Magyar nyelvű absztrakt • Angol nyelvű absztrakt

István Almási: The Transylvanian Folk Music in Zoltán Kodály’s Compositions
A tanulmány teljes szövege  • Magyar nyelvű absztrakt • Angol nyelvű absztrakt

Viktória Ozsvárt: Folk Song Research, Folk Song Arrangements in the Oeuvre of Kodály and Lajtha
A tanulmány teljes szövege  • Magyar nyelvű absztrakt • Angol nyelvű absztrakt

Dániel Lipták: Hungarian Ethnomusicologist Oszkár Dincsér (1911–1977) as a Pioneer of Musical Anthropology 
A tanulmány teljes szövege  • Magyar nyelvű absztrakt • Angol nyelvű absztrakt