Osztály: | Magyar Zenetörténeti Osztály |
Fokozat, beosztás: | fiatal kutató |
Email: | Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. |
Szoba: | 133 |
Telefon: | (1) 214-6770 / 133 |
Életrajz
Bukáné Kaskötő Marietta 2012-ben diplomázott kitüntetéssel a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem zenetudományi szakán, majd 2012 és 2015 között ugyanazon egyetem Doktori Iskolájában a Zenetudományi PhD-program hallgatója volt. 2011 és 2014 között részt vett a Zenetudományi Intézetben a budapesti hangversenyeket 1900-tól napjainkig rögzítő koncertadatbázis munkálataiban. 2012–2013-ban fél évig a Liszt Ferenc Emlékmúzeum és Kutatóközpont külső munkatársaként tevékenykedett.
2013 októberében megkapta a Katholischer Akademischer Ausländer-Dienst (KAAD) „Osteuropa” programjának kutatói ösztöndíját, amellyel öt hónapon keresztül későbbi disszertációjához kapcsolódó kutatásokat folytatott Münchenben, Regensburgban és Liechtensteinben. Kodály Zoltán Zenei Alkotói Ösztöndíjban részesült három alkalommal: 2016-ban, 2017-ben és 2018-ban. 2014 óta a Miskolci Egyetem Bartók Béla Zeneművészeti Kar Zeneelméleti Intézetének oktatója, 2019 őszétől a győri Brenner János Hittudományi Főiskola kántorképző szakán is tanít. „Musia Sacra Hungariae: A cecilianizmus magyarországi története 1897-től 1950-ig” című PhD értekezését 2021 áprilisában védte meg a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetemen summa cum laude minősítéssel.
Publikációk
Konferencia-előadások:
„Gut ist es gegangen, nichts ist geschehen!“ A cecilianizmus első nyomai Magyarországon a Katholikus Egyházi Zeneközlöny mint korabeli sajtóforrás tükrében – Elhangzott: 2013. október 5-én a Magyar Zenetudományi és Zenekritikai Társaság A forráskutatás múltja, jelene és jövője a magyar zenetudományban címadással megrendezésre került X. tudományos konferenciáján;
A „szent” zene szolgálatában – adalékok a cecilianizmus magyarországi történetéhez – Elhangzott: 2015. április 10-én a Doktoranduszok Országos Szövetségének Tavaszi szél elnevezésű konferenciáján, illetve a Károli Gáspár Református Egyetem szervezésében 2015. május 9-én megrendezésre került Vallás és művészet konferencián;
Egy évszázad eltérő útjai két nemzet kóruskultúrájában. A 19. századi magyar kórusirodalom formálódása Stevan Mokranjac Rukoveti-jének tükrében – Elhangzott: 2015 december 4-én a budapesti Szerb Intézet, az MTA BTK Zenetudományi Intézet, valamint a belgrádi SZTMA Zenetudományi Intézet által közösen szervezett, Hagyomány és modernitás – a magyarországi szerbek zenéje a szerb-magyar zenei kapcsolatok tükrében címmel megrendezésre kerülő nemzetközi tudományos konferencián;
Der ungarische Reger-Schüler Dezső von Antalffy-Zsiross – Elhangzott: 2016 májusában a Max Reger – ein nationaler oder ein universaler Komponist? Zum 100. Todestag des Komponisten címmel Lipcsében megrendezett nemzetközi zenetudományi konferencián;
„Palestrina felé.” A Kodály-életmű ceciliánus reflexióinak nyomában – Elhangzott: 2017 tavaszán a 20-21. Századi Magyar Zenei Archívum és a Magyar Kodály Társaság által Kodály Zoltán születésének 135. és halálának 50. évfordulója alkalmából rendezett konferencián.
Egy egyházzenei reformmozgalom szolgálatában: Halmos László (1909-1997) és a cecilianizmus – Elhangzott: 2019. november 10-én Győrött, a Czuczor Gergely Bencés Gimnázium Isten és ember szolgálatában címmel megrendezett Halmos László-Konferenciáján.
Publikációs lista
„Dasselbe Jahrhundert – verschiedene Epochen. Die Entwicklung der Chorliteratur im 19. Jahrhundert in Ungarn im Spiegel der Rukoveti von Stevan Mokranjac.” Muzikologija 2014/No. 16: 243-260.
„»Musica sacra« akkor és most – Maróti Gábor népének feldolgozásai egy egyházzenei reformtörekvés tükrében.” In: Lukácsi Zoltán – Martos Levente Balázs (szerk.): „… Mert irgalma örökkévaló”. Tanulmánykötet 2014-2016. Győr: Győri Hittudományi Főiskola − Palatia Nyomda és Kiadó, 2016. 27-42.
„Der ungarische Reger-Schüler Dezső von Antalffy-Zsiross.” – Helmut Loos (Hrsg.): Musikgeschichte in Mittel- und Osteuropa. Heft 18. Lipcse: Gudrun Schröder Verlag, 2017. 98-103.
„Szabálytalan gyöngyszem – Maróti Gábor (orgona) A Soproni Szent György templom 385 éves műemlékorgonája című lemezéről.” Hitvallás XIX/2 (2018. február): 20-21.
„Egy „százéves terv” margójára. Kodály, a zenepedagógus.” In: Csengery Kristóf (szerk.): Ötven év üzenete – Kodály Zoltán zenepedagógiai öröksége Magyarországon és a nagyvilágban. Budapest: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem, 2018.
„»Palestrina felé.« A Kodály-életmű ceciliánus reflexióinak nyomában.” In: Kálmán Imre – Karácsony Tiborné – Szatmár Beatrix (szerk.): Az Istent szeretőknek minden a javukra válik. Győr: Brenner János Hittudományi Főiskola, 2019. 83-93.
„»Szent vagy Uram, vagy nem?« A Harmat-Sík népénektár és a korabeli egyházzenei közélet dilemmái.” In: Dalos Anna–Ozsvárt Viktória (szerk.): Járdányi és kora. Budapest: Rózsavölgyi és Társa, 2020. 203–220.
„»Daloljatok az Úrnak!« Az 1938-as Nemzetközi Eucharisztikus Kongresszus fennmaradt zenei hangfelvételei a cecilianizmus magyarországi áramlatának tükrében.” Magyar Egyházzene XXIV (2019/2020) 385–400.
Összes publikáció: Magyar Tudományos Művek Tára