Osztály: | 20–21. Századi Magyar Zenei Archívum |
Fokozat, beosztás: | DLA, PhD, tudományos munkatárs |
Email: | Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. |
Szoba: | 302 |
Telefon: | (1) 214-6770 / 321 |
Életrajz
Születési év:
- 1985
Felsőfokú végzettség:
- zongora művésztanár (kitüntetéssel), Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem, 2008
Tudományos fokozat:
- PhD (zenetudomány), Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem, 2018
- DLA (zongora), Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem, 2012
Kutatási terület:
- média- és interpretációtörténet kutatása
2019-2020 elnyeri a British Library Thomas Edison Fellowshipjét
2019-2020 elnyeri a City of London Phonograph and Gramophone Society Richard Taylor Bursaryjét
2019-2020 elnyeri a Lánczos Kornél - Szekfü Gyula Alapítvány ösztöndíját
2018 PhD-fokozat megszerzése a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetemen. Doktori disszertációjának címe Szamosi Elza (1881-1924) művészete. (Témavezető: Dalos Anna). A disszertáció online elérhetősége: https://apps.lfze.hu/netfolder/PublicNet/Doktori%20dolgozatok/szabo_ferenc_janos/disszertacio.pdf
2018 elnyeri a Kodály Zoltán zenei alkotói ösztöndíjat
2017 elnyeri a Kodály Zoltán zenei alkotói ösztöndíjat
2016 szeptemberétől a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem adjunktusa
2016 elnyeri a Kodály Zoltán zenei alkotói ösztöndíjat
2014-től a Gesellschaft für Historische Tonträger (Wien) archívumának tudományos vezetője
2014 Akadémiai Ifjúsági Díj
2013–2015 az MTA posztdoktori ösztöndíjasa
2013 márciusától korrepetitor a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem ének tanszékén, Marton Éva és Meláth Andrea osztályában, 2014-től elméleti tárgyakat is oktat
2013. január–május a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem Doktori Iskolájának posztdoktori ösztöndíjasa
2012-től a 20-21. Századi Magyar Zenei Archívum és Kutatócsoport tagja
2012 DLA-fokozat megszerzése a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetemen. Doktori disszertációjának címe Karel Burian és Magyarország. (Témavezető: Dalos Anna; zenei konzulens: Jandó Jenő).
2011–2014 MTA BTK Zenetudományi Intézet, fiatal kutató (Magyar Zenetörténeti Osztály, hanglemeztörténet és operajátszás-történet)
2011-től Magyar Zeneművészeti Társaság tagja
2011 a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem és a Kínai Nemzetközi Rádió (China Radio International) közös szervezésű programsorozatában zongoristaként vesz részt
2011 Vajda János Zongorástriójának lemezre rögzítése a Trio Duecento Corde tagjaként, Vajda János szerzői CD-jéhez (Hungaroton)
2011 Liszt Ferenc Emlékmúzeum és Kutatóközpont, tudományos munkatárs
2010-2014 A Fonyódi Múzeum hangverseny-sorozatainak szervezője
2010-től A Gesellschaft für Historische Tonträger tagja
2010-től A Magyar Zenetudományi és Zenekritikai Társaság tagja
2010 Középfokú angol nyelvvizsga (TELC), „C” típus
2010 Martha Debelli Ösztöndíj (Graz, Ausztria), a Trio Duecento Corde tagjaként
2010 Fischer Annie Ösztöndíj
2009 Martha Debelli Ösztöndíj (Graz, Ausztria) a Trio Duecento Corde tagjaként
2009 Fischer Annie Ösztöndíj
2009 V. Nemzetközi Johannes Brahms Kamarazenei Verseny (Gdańsk, Lengyelország), megosztott II. díj és két különdíj a Trio Duecento Corde tagjaként (I. díjat nem adtak ki)
2008–2009 MTA Zenetudományi Intézet, Magyar Zenetörténeti Osztály, külső munkatárs (magyar hanglemeztörténet)
2008–2013 A Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem Doktori Iskola hallgatója (zongora DLA, zenetudományi PhD)
2008–2011 Kunstuniversität Graz, kamarazenei Master-képzés (Chia Chou, Parnassus Trio)
2008 Internationale Sommerakademie Prag-Wien-Budapest (Reichenau, Ausztria), Pleyel-díj, a Trio Duecento Corde tagjaként
2008 KLASSZ Tehetségek Ösztöndíj nyertese a Trio Duecento Corde tagjaként
2008 Kitüntetéses diploma a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem zongora tanszakán. Szakdolgozat: J. S. Bach és a szonátaszerkezet. Szonátaelvű formai ismétlődések Bach csembalószvitjeiben és fúgáiban (témavezető: V. Terray Boglárka)
2008-tól A THReNSeMBle kortárs zenei együttes zongoristája (művészeti vezető: Horváth Balázs)
2007 XIV. Nemzetközi Johannes Brahms Zenei Verseny (Pörtschach, Ausztria), II. díj és két különdíj a Trio Duecento Corde tagjaként
2007 IV. Országos Főiskolai és Egyetemi Kamarazenei Verseny (Debrecen), Kiemelt Nívódíj a Trio Duecento Corde tagjaként
2006 Charles Ives Triójának magyarországi bemutatója a Trio Duecento Corde tagjaként
2006–2011 A Trio Duecento Corde zongoristája. A zongorástrió tagjaként Magyarországon és Európa több országában fellépett.
2006 Pécs Város Polgármesteri Ösztöndíja
2005–2006 „Zeneakadémisták muzsikálnak” koncertsorozat (Veszprém), sorozatszerkesztő
2004 I. Nemzetközi Bartók Béla Zongoraverseny (Szeged) – zenekari döntő, különdíj
2003–2008 Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem, zongora tanszak (Jandó Jenő, Falvai Sándor, Éder Pál, Devich János, Varasdy Emmy)
2003 Középfokú német nyelvvizsga (ÖSD), „C” típus
2002 Országos Középiskolai Szolfézsverseny (Debrecen), I. díj.
2002 Pécs Város Polgármesteri Ösztöndíja
2001 Rotary Klub Művészeti Ösztöndíja
2000–2004 Pécsi Művészeti Szakközépiskola és Gimnázium, zeneszerzés (Győrffy István)
2001–2003 Bartók Béla Zeneművészeti Szakközépiskola, zongora (Halmágyi Katalin)
1999–2001 Pécsi Művészeti Szakközépiskola és Gimnázium, zongora (Ancil Anita)
1999 Országos középiskolai szolfézsverseny (Budapest), III. díj.
1996–2000 Pécsi Művészeti Szakközépiskola és Gimnázium, szolfézs–zeneelmélet (Rába Mária, Győrffy István)
1996 Országos Zeneiskolai Szolfézsverseny (Debrecen), kiemelt I. díj és az improvizálási verseny különdíja
1993–1999 Pécsi Liszt Ferenc Zeneiskola alapfokú zenei tanulmányok, zongora (Tényi Zoltán)
1989–1996 Pécsi Liszt Ferenc Zeneiskola alapfokú zenei tanulmányok, hegedű (Rozgonyi Klára 1994-ig), szolfézs (Burkus Istvánné)
Publikációk
Legfontosabb publikációk:
"Valójában milyen is a "könnyed operett-stílus"?",
In Ignácz Á (szerk.), Műfajok, stílusok, szubkultúrák: tanulmányok a magyar populáris zenéről.
Budapest: Rózsavölgyi és Társa, 2015. pp. 41-56. (Studien zur Wertungsforschung; 57.)
"Karel Burian – the guest of Budapest",
Czech and Slovak Journal of Humanities: Historica 5:(2) pp. 100-109. (2015)
Performance style of the operetta embodied in operatic performance practice: an analysis of Elza Szamosi's 1908 recording of "Mi chiamano Mimi"
Online publikált tanulmány az AHRC Research Centre for Musical Performance as Creative Practice (CMPCP) honlapján:
http://www.cmpcp.ac.uk/conferences_PSN2014_Thursday.html (2014)
"Templomi énekektől a "Templomi kar"-ig.: Vallásos énekek magyar hanglemezen (1900–1920)",
Magyar Egyházzene: Egyházzene Liturgika Organológia 20:(1) pp. 43-54. (2013)
"Richárd Erdős and his Bartók-recording from 1908",
In Gronow P, Hofer Ch (szerk.), Contributions to the History of the Record Industry. Beiträge zur Geschichte der Schallplattenindustrie Vol. 5: The Lindström Project.
Wien: Gesellschaft für Historische Tonträger, 2013. pp. 93-109.
Összes publikáció: Magyar Tudományos Művek Tára