Életrajz
Születési év: 1990
Felsőfokú végzettség: muzikológia MA, Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem, 2013
Tudományos fokozat:
Kutatási terület: Bartók Béla életműve, Magyarország 20. századi zeneélete, a 17-18. századi nyugat-európai műzene és annak 19-20. századi recepciótörténete, illetve a zenei notáció kérdései
1990-ben született Pécsett. 2008 és 2013 között végezte el a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem muzikológia alap- és mesterképzését. 2014-ben a kapcsolódó 120 kredites Tanári MA képzést végezte el. 2015 óta a zenetudományi doktoriskola ösztöndíjas PHD képzésében vesz részt, témája „Farkas Ferenc »kuruc« témájú művei” (témavezető: Tallián Tibor). Bartók Béla életműve mellett további kutatási területei: Magyarország 20. századi zeneélete, a 17-18. századi nyugat-európai műzene és annak 19-20. századi recepciótörténete, illetve a zenei notáció kérdései.
Zenetudományi tanulmányaival párhuzamosan 2014-ben okleveles hegedűtanári diplomát szerzett (főtárgytanár: Zs. Szabó Mária). 2015-től között a Musik und Kunst Privatuniversität der Stadt Wien régizene tanszékének „Historische Violine” képzésében vesz részt (főtárgytanár: Ulli Engel) és 2019-ben mesteroklevelet szerzett.
Ösztöndíjas hallgatója volt a soproni Régi Zenei Napoknak (2010, 2011), a Düsseldorf-Benrath kastélyban megrendezett Internationale Sommerakademie-nek (2011–2013) és a freiburgi BW Ensemble-Akademie-nek (2010). A 2012/2013-as tanévben Köztársasági Ösztöndíjban részesült. 2011-ben a Fidelio.hu Kritikapályázat, 2015-ben a kolozsvári IV. La Stravaganza Baroque Music Contest díjazottja volt.
Szerződéssel 2012 óta dolgozik az MTA BTK Zenetudományi Intézetében (20-21. Századi Magyar Zenei Archívum és Kutatócsoport, Bartók Archívum), 2017 szeptembere óta óta a Bartók Archívum kutatója (2017 és 2021 között mint fiatal kutató). Zenetudományi témájú tanulmányokat publikál, rendszeresen tart előadásokat konferenciákon. Ismeretterjesztő írásai jelennek meg a MüPa és Zeneakadémia Koncertközpont kiadványaiban. 2016 és 2018 között a Kroó György Zene- és Képzőművészeti AMI óraadója volt. Hangszeres előadóművészként is aktív, a korhű hangszereken játszó Simplicissimus Kamaraegyüttesnek 2012-es alapítása óta művészeti vezetője.
Publikációk
Legfontosabb publikációk:
„Imre Waldbauer, an Important but Little-Known Violinist Partner of Béla Bartók”, Studia Musicologica 62/1–2 (2021), 149–173.
„»Egy Bartók-mű, mely hat évig várt a budapesti bemutatójára«: A 6. vonósnégyes első magyarországi előadása”, Magyar Zene 59/1 (2021), 101–116.
„Dohnányi Ernő és a Waldbauer–Kerpely vonósnégyes”, in: Laskai Anna–Ozsvárt Viktória: Dohnányi Tanulmányok 2021 (Budapest: MTA BTK, 2021), 141–184.
„Farkas Ferenc pályakezdése (1927–1931)”, in: Dalos Anna–Ozsvárt Viktória: Járdányi Pál és kora: Tanulmányok a 20. századi magyar zene történetéből (1920–1966) (Budapest: Rózsavölgyi és Társa, 2020), 163–201.
„Bartók- témájú írások a Waldbauer- hagyatékban”, Magyar Zene 58/1 (2020), 89–119.
„Farkas Ferenc kolozsvári éveinek filmzenéi”, in: Egyed Emese–Pakó László–Sófalvi Emese: Certamen VII. : Előadások a Magyar Tudomány Napján az Erdélyi Múzeum Egyesület I. Szakosztályában (Kolozsvár: Erdélyi Múzeum-Egyesület, Bölcsészet-, Nyelv- és Történettudományi Szakosztály, 2020), 243–258.
„Mester és »törvénytelen tanítványa«: Kodály Zoltán és Farkas Ferenc”, Magyar Zene 55/4 (2017), 454–474.
Összes publikáció: Magyar Tudományos Művek Tára