Publications on the subject by Department staff:
Szendrei, Janka. „Der Ritus tridentinus und die paulinische Tradition im Ungarn des 17. Jahrhunderts: Kompromiß, Kontrafaktur, Modifikation“. In: The Past in the Present. Papers Read at the IMS Intercongressional Symposium and the 10th Meeting of the Cantus Planus, Budapest and Visegrád, 2000, ed. László Dobszay. Budapest: Liszt Ferenc Academy of Music, 2003, 329–52.
Idem. Graduale Romanum ad usum monasterii Paulinorum de Újhely (1623). Musicalia Danubiana 24. Budapest: MTA Zenetudományi Intézet, 2010.
Gilányi, Gabriella. “Against Change? Later Corrections to Responsory Melodies in the Franciscan Antiphoner, H-Bu Cod. Lat. 118, 119, 121, 122”. In: Dies est leticie. Essays on Chant in Honour of Janka Szendrei, ed. David Hiley and Gábor Kiss. Ottawa: Institute of Medieval Music, 2008, 243–55.
Idem. “The Reception of Post-Tridentine Cantus Romanus in 17th and 18th Century Hungary”. Studia Musicologica 50, (2009/3–4): 301–14.
Idem. „17–18. századi kottás liturgikus könyvek az Esztergomi Hittudományi Főiskola Könyvtárában” (17th‒18th-century notated liturgical books in the Library of Esztergom Theological College). Magyar Sion 3 (2009/2): 250–60.
Idem. „Zenei archaizmusok és neologizmusok a 18. századi pálos zsolozsmában” (Musical archaisms and neologisms in the 18th-century Pauline office). In: Zenetudományi Dolgozatok 2009, ed. Gábor Kiss. Budapest: MTA Zenetudományi Intézete, 2010, 69–96.
Idem. “Retrospective or not? Pauline introits in 18th-century Hungary”. In: Der Paulinerorden: Geschichte, Geist, Kultur. Extraordinary conference II/2 of the Arts History Workshop, ed. Gábor Sarbak. Budapest: Szent István Társulat, 2010, 503–10.
Idem. „Horvát variáns, magyar variáns? XVIII. századi pálos dallamaink új források fényében” (Croatian variant? Hungarian variant? 18th-century Pauline melodies in the light of new source materials). In: Hagyomány és megújulás a liturgiában és zenéjében, A Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem Egyházzene Tanszéke újraindításának 20. évfordulóján tartott szimpózium előadásai (Tradition and renewal in liturgy and its music. Lectures at the symposium for the 20th anniversary of the revived Church Music Faculty at the Academy of Music). Budapest: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem Egyházzenei Tanszéke; Magyar Egyházzenei Társaság, 2012.
Idem. „A hiányzó láncszem? Egy 1687-es pálos antifonále Crikvenicából” (Missing link? A Pauline antiphoner of 1687 from Crikvenica). Magyar Zene 52 (2014/1): 5–15.
Idem. „Középkori kottás töredékek újrafelfedezése a Központi Papnevelő Intézet Pálos Könyvtárában” (Rediscovery of medieval notation fragments in the Pauline Library of the Central Seminary)/ In: Zenetudományi Dolgozatok 1978–2012, ed. Gábor Kiss. Budapest: MTA‒BTK Zenetudományi Intézet, 2014, 389–94.
Kiss, Gábor. „Tridentinum előtt és után. A magyarországi pálosok ordinárium-hagyománya” (Before and after Trent. Ordinary tradition in Hungary’s Paulines). In: Zenetudományi Dolgozatok 2009, ed. Gábor Kiss. Budapest: MTA Zenetudományi Intézete, 2010, 97–133.
Idem. “The Mass Ordinary Formulas of the 18th century Hungarian and Croatian Pauline Provinces”. In: Cantare amantis est. Festschrift zum 60. Geburtstag von Franz Karl Praßl, ed. Robert Klugseder. Purkersdorf: Verlag Brüder Hollinek, 2014, 172–87.}